Společnost Integy Group dodává inovativní řešení v oblasti Robotické automatizace procesů. Naši roboti mluví řečí vašeho podnikání.
Měření procesů |
Pokud chceme procesy řídit, musíme je i měřit. Tzn. definovat a vyhodnocovat údaje, které vypovídají o kvalitách sledovaného procesu. Dle oblasti se setkáváme s různou definicí vyhodnocovaných parametrů (např. KPI’s, SLA, OLA, návštěvnost webu, konverze, atd.). Vyhodnocování sledovaných parametrů představuje zpracování nekonečných zdrojů dat. Robotický analytik může tyto zdroje procházet soustavně, extrahovat požadované informace a ty pak prezentovat v definovaných reportech. V případě, že parametry mají nestandardní hodnoty, může robot inicializovat akci. Management má v tomto směru značně zjednodušenou práci, pokud primární systém tato data poskytuje. V radě případů však monitoring procesů, které systémy realizují, není zohledněn (tzn. systémy realizují svoji základní funkčnost, ale již neposkytují údaje pro měření těchto procesů). |
Zpracování datových souborů |
RPA technologie může efektivně nahradit manuální přetypovávání údajů z datových souborů do informačního systému. |
Zakládání nový zaměstnanců/klientů/odběratelů |
Při příchodu nového zaměstnance se provádí řada úkonů a vznikají tomu odpovídající dokumenty (např. pracovní smlouva, předávací protokoly, zajištění přístupu do systémů, poučení o bezpečnosti práce, …). Stejné údaje je tak potřeba zadávat opakovaně do různých systémů a elektronických formulářů a šablon. RPA robot může duplicitní zadávání odbourat a vykonat celý postup stejně, jako by jej dělal personalista. |
Ukončování zaměstnanců/klientů/odběratelů |
Nejenom s procesem příchodu nového zaměstnance, ale i s jeho ukončením je spojena nemalá administrativa. I v tomto případě může robot provést ukončení pracovníka automatizovaně (tj. např. vytisknout předávací protokoly na vrácení klíčů, přístupových karet, hardwaru; nastavit ukončení pracovníka HR systému; zrušit přístupová oprávnění do systémů, …). |
Service Desk a podpora zákazníků |
Při obsluze zákazníka se mnohdy potřebuje zaměstnanec pohybovat několika systémy zaroveň a při tom stále komunikovat se zákazníkem. Při nasazení RPA dokážeme dostat data z různých systémů na jedno místo a obsloužit tak zákazníka lépe a rychleji. A stejně tak informace přijatá od zákazníka může být zaznamenána pouze jedenkrát do RPA a rozdistribuována všem adresátům (informační systémy, osoby, oddělení). |
Konsolidace dat |
RPA se skvěle hodí na úlohy reportingu a statistik, kdy je mnoho souborů s daty (např. datový soubor od každého zaměstnance, oddělení, pobočky, obchodníka, …) a tato data mají být konsolidována a vyhodnocena. |
Datová migrace |
Migrace dat ze starého systému do nového vyžaduje důkladnou analýzu obou datových modelů a určení kam mají být stará dat uložena v novém systému. Vytvoření migračních skriptů je časové náročné. Při použití RPA zadáváme údaje do nového systému přes jeho uživatelské rozhraní a systém sám zajistí, aby vložená data byla správně a konzistentně uložena. |
Nový obchod a underwriting |
RPA může automatizovaně získat data z různých interních a externí zdrojů nutná pro posouzení rizik spojených s danou pojistnou smlouvou a předložit je souhrnně odpovědnému pracovníkovi. |
Likvidace pojistných událostí |
Pokud jsou informace nutné pro vyhodnocení nároku klienta uloženy na různých místech, RPA je může z těchto úložišť získat a likvidátor pak už jen posoudí nárok klienta |
Integrace stávajících aplikací |
Technologická integrace stávajících a nově pořízených systémů může být problematická a mnohdy je nahrazena člověkem jako spojovacích článkem, kdy uživatel sám provádí integraci přepisováním údajů z jedné aplikace do druhé. Při využití RPA zadá uživatel potřebné údaje pouze jednou a robot zajistí jejich propsání na všechna potřebná místa. |
Soulad s předpisy |
Pojišťovny musí plnit řadu právních předpisů. Dodržování předpisů je v odpovědnosti zaměstnanců a může být podpořeno i jejich implementací v informačních systémech. RPA může představovat mezivrstvu, která dbá na dodržování předpisů v implementovaných procesech. Její výhoda oproti IS je flexibilita, cena a rychlost nasazení. |
Ukončování smluv |
Ukončení smlouvy se skládá z řady kroků, které jsou ideálně v informačním systému implementovány jako Wizard. V opačném případě musí pracovník znát celý postup a provést jej bez chyby ve správném pořadí. RPA převezme roli asistenta a vede pracovníka celým procesem ukončení smlouvy. |
Založení nového klienta |
Založení klienta je komplexní úloha sestávající se z řady kroků (např. zadání potřebných údajů, vytištění smlouvy, vytištění podmínek, sazebníku, ověření předaných dokumentů, nahrání dokumentů do systému, zajištění přístupových oprávnění, atd.). V RPA můžeme sestavit tyto kroky do jednoho nebo více workflow a zrychlit a zpřesnit založení klienta. |
Rychlejší a přesnější investování |
Pro úspěšné obchodování na burze je nutné kombinovat aktuální informace z různých zdrojů. RPA dokáže proces získávání těchto informací zautomatizovat a předložit makléři ucelený přehled informací. Ten tak nemusí ztrácet čas opakovaným procházením stejných stránek a vyhledáváním stále stejných informací. |